Fénysebességgel halad a Szcientológia szerte a világon. De hova?

I LOVE(D) Szcientológia

I LOVE(D) Szcientológia

A Michael Kors - a Szcientológia, a szőke nő és a mai befektetői elemzés

2015. május 20. - Ants Group

mk-main.jpg

Kimondhatjuk, hogy a Michael Kors a szőke nő szcientológiája. Nem tudom, kinek rosszabb ez, egy szőke nőnek vagy egy szcientológusnak? Igen, néha az ember arra ébred, hogy megvilágosodott, más szóval Clearré vált és minden kitisztult az élettel kapcsolatban.

Egy szőke nő jóval okosabb és életrevalóbb, mint manapság egy szcientológus. Ez nem egy vélemény, ez egy empirikus tény. Ráadásul a legtöbb szőke nő eredetileg nem is szőke. Szóval, sok olyan nagyon is okos nő van, aki csak szőkének álcázza magát. De erre már te is rájöhettél. A dolgok manapság olyan gyorsan kopnak el, mint a szőke nős viccek.

2012-ben, ha nő voltál és tulajdonosa lettél egy Michael Kors táskának, akkor kb. átmentél ugyanazon az eufórikus érzésen, mint amikor egy utcáról beesett mini-szcientológus Clearré válik a szcientológiában.

Mindez azonban a veszélyt is magában hordozza. Alkalmazott vallási filozófiai szempontból ugyanannyit tanulhatunk a táskacégtől, mint a szcientológiától. Az élet furcsa dolgokkal van tele. Nem kertelek, ez az a folyamat, amikor egy cég vagy egy szervezet önmaga kivégzésén dolgozik a piacon, kissé túlmozgásos elrendezésben. Ilyen, amikor ebben a fajta "rendellenességben" szenvedő embereket megtalál egy vallási szervezet vagy egy táska-divat cég és marketing vezetőként vagy stratégiai tanácsadóként alkalmazza őket.

Amikor ránézel az ilyen cégekre nem tudod pontosan, mi a probléma, de kicsit olyan érzésed van, mint mikor valaki önértékelési zavarban szenved és nem tudja pontosan ki is ő valójában. Ezért másnak próbálja bemutatni és eladni magát, mint ami. Ez a korosodó marketing stratégiák egyik örökölt tulajdonsága. Ez sokszor kalandos és sikeres, de hosszútávon meg vannak a hátulütői, főleg manapság.

michael-kors-2_copy.jpg

Valószínűleg nem kell részletesen bemutatnom, ezért csak néhány mondat azoknak, akik nem ismernék: a Michael Kors az az elérhető luxus-kiskereskedelmi lánc, amelyet a kézi táskáiról ismerhetünk a leginkább. A márka év elején még mindig olyan nyereségekről számolt be, melyet nemzetközi kiskereskedelmi láncok csak álmodni mernek. 30%-os bevétel növekedés és az utolsó negyedévben 24%-os profitnövekedés. A több mint egy éve nyitva lévő üzletekben az eladás 8.6%-al növekedett, az online értékesítés pedig 76%-al nőtt.

A cég 2011 decemberében ment tőzsdére és rakéta sebességgel szárnyalt felfelé. Mint a Dianetika könyv 1950-ben. A repülő rajt után a vevők rajongtak a cuccokért, amit a cég csak “fényűző luxus-nak” nevez - a 200 ezres kézi-váll táskákért és a 100 ezres pilóta-design napszemüvegért, melyeket azért terveztek, hogy úgy érezd magad, mint egy mesésen gazdag ügyvezető, aki éppen behuppan a magánrepülőjébe és a Maldiv-szigeteki Kókusz-sziget felé veszi az irányt egy röpke pihenésre és szórakozásra.

Ez nem áll túl távol a szcientológia Clear ígéretétől. Mindkettő a mély egót célozza meg az emberekben, ami csak csendesen lapul minden emberben és arra vár, hogy melyik pillanatban tudna akkorára fújódni, mint a Jupiter, egy másodperc alatt. Van, akinek az út ehhez a táskákon át vezet és van, akinek egy csendes szobában kell ehhez két fémhengert szorongatnia és fura kérdéseken gondolkoznia. A végeredmény viszont nem sokban tér el. A megtisztulás az a pillanat, amikor kimondod, hogy "tőled forog a Föld".

Erre az ősi filozófiai emberi mechanizmusra és szüntelen vágyra épülve, a Kors 2011 óta agresszív szárnyaláson ment keresztül és üzletei gombamód szaporodtak az egész világon. A 2011-ben még csak 231 üzlet, 2014-re 703 üzletté szaporodott, hogy képes legyen kielégíteni a rajongók “fényre vágyását” és megtisztulni vágyását önmaguk értékelésével kapcsolatban. A nagyon gazdag, aztán félig gazdag Kors táskatulajdonosok pedig csak pillanatról-pillanatra világosodhattak meg az előző években a tekintetben, hogy bejött végre az élet, mert a szívükbe fogadhatták a Kors-t teljes fizikai valójában. Persze, hogy innentől kezdve "tőlem forog a Föld" és ennek megünneplésére ezt most azonnal posztolom is a Face-re. A Kors-Clear lény megszületik, újra és újra, napi rendszerességgel.

michael-kors-facebook.jpg

A szcientológia által csak a “kis kínai mókusoknak” nevezett egyének és a kínai óriás másológyárak pedig természetesen csendben lapultak, mint az emberek egója, és csak arra vártak, hogy a kis kínai emberhez hasonló folyamatosan robbanni vágyó egót is elláthassák világszerte a gyors „fény és báj” érzésével minden pillanatban. Kb. két éve hirtelen a piacra borították a kínai Michael Kors-t, mivel befutott márka lett és eljött az idő, hiszen a Michael Kors részvényesek, befektetők gondoskodtak arról a tőzsdén, hogy a világ minden szegletében ismert legyen.

Eközben a Michael Kors eladási mutatói a sztratoszféráig szárnyaltak. 2013 második negyedévében a megelőző negyedévhez képest 45%-kal növekedtek. Mi másról is álmodhatna egy részvényes? Miközben a 2015 elején kijött Michael Kors bevételi jelentések még mindig szilárdak, ámbár fokozatos lassulást mutatnak az előző évhez képest a vállalat elmondta, hogy ez lesz a tendencia a következő negyedévben is (a Michael Kors legalább őszinte a befektetőihez).

sales-compare_copy.jpg

Más szavakkal, úgy látszik, hogy a Kors a saját sikerének az áldozata. A rendkívüli sebességgel végbemenő növekedés a termékeiket sokkal szélesebb közönség számára tette elérhetővé és ennek eredményeként a márka kezdi elveszíteni az exkluzív mázát, ami az alapvető lényege lenne a Michael Kors-nak.

tumblr_m7br2kwh1r1qdtfaz.jpg

Mi a presztízs és egóépítő cégek sztorijának vége?

A Michael Kors táskák által "egycsapásra megtisztult" új tudatosságra ébredt nők napjainkban elfordulnak a Michael Kors vallástól és a korábban ragyogó táskát már befelé fordítva próbálják hordani, hogy nehogy látszódjon rajta az MK logó. Közben már a Díványt vagy a Cosmopolitant bújják (vagy akármi mást), hogy megtalálják a következő női működőképes szellemi lény szintet - avagy márka terméket -, amely által bizonyosak lehetnek ismét abban, hogy mégiscsak tőlük forog a Föld és ezt a bizonyosságukat senki nem áshatja alá, de főleg nem a kis kínaiak. Egy új, egyedi márka mindig képes az ilyesmit kifejezni. Eközben a szcientológusok, John Travoltával és Tom Cruise-al az élen bujdokolni próbálnak, nehogy valaki csúnyán illesse őket a megkopó, egó-búszter-táskaszerű vallásuk miatt, amiben mindenki isten lehet egy darabig.

Eljön az a pillanat, amikor a “Nekünk nem túl sok közünk van a Michael Korshoz vagy a szcientológiához” szállóige kezd megállíthatatlanul szétterjedni a légkörben, és ez gyorsan elér a befektetőkhöz is. Amikor az újságírók kérdezik, John Travolta gyorsan lenyom egy nyilatkozatot, hogy “számára a szcientológia mindig is gyönyörű volt”, legalábbis az előző 30 évben működött neki, de nem nagyon tudja elmagyarázni senkinek, hogy pontosan hogyan is volt számára gyönyörű ez a dolog. Az MK, másoknak a T jel, körkörösen ragyogó fénye lassan kezd kialudni - megkopni a kínai táskákon - a tömegek számára. (A T jel a szcientológiai isteni állapot jele egy O-ban)

mk-logo_copy.jpg

Lehet, hogy a Michael Kors-t és a szcientológiát rejtőzködő gonosz lények és szintén rejtőzködő kis kínaiak támadták meg és ez minden probléma gyökere, ahogy ezt a belső menedzsmenti gyűléseiken megbeszélik a központban, de ez a magyarázat sajnos elég messze áll a valóságtól. Ezt a sztorit önértékelési zavarokkal küzdő, túlmozgásos rendellenességben szenvedő normál üzleti egyetemeken képzett, vagy szcientológus üzleti tanácsadók, menedzserek találják ki. Legalább 50 hibás elméletük van mindig zsebben, hogy miért nem mennek a dolgok túl jól egy cégnél és természetesen náluk vannak a hibás elméleteik megoldásai is, instant fogyasztásra és alkalmazásra. A Földön bármely céget képesek ellátni azonnal jó tanáccsal, természetesen az előző évszázad közepén kifejlesztett, forradalmian új, üzleti menedzsment technológiájukra alapozva.

A részvényeseket és befektetőket az ilyesmi sztorik nem nagyon győzik meg. Ők szeretnek a földön járni. A befektetők és adományozók biztosítják a valódi üzemanyagot ezeknek a cégeknek. Az igazság az, hogy a Föld csak forog tovább és elért a 2015-ös évhez és el fog érni a 2025-öshöz is. Az egó-beröffentő cégek szárnyalnak egy ideig a világban valakiknek a pénzén, de egy ponton, mikor kipukkad az éppen aktuális egó-lufi, akkor csak a szimpla bőr és az ezer forintból felépített olcsó elmezsonglőr elektrométer marad a szobában, üresen tátongó, csillogó üzletekkel és hatalmas épületekkel. Eközben a szcientológia egyház az 1000 forintból legyártott e-métert 1.5 millióért akarja eladni a majdnem teljesen kihalt rajongótáborának - még ezek után is.

A vallásos követők pedig már egy számukra értelmesebb, az életüket és a presztízsüket jobban segítő "vallás" után néznek, amit egyáltalán nem biztos, hogy az aranyozott körben lévő MK vagy T betű jelent nekik.

michael-kors-at-store_copy.jpg

A Michael Kors menedzsmentje szerencsére nem szcientológia alapokra épül és így valószínűleg képes lesz megújulni, gyors és hatékony választ ad az újabb piaci fordulatokra. Még ha nehéz is lesz nekik, de meg fogják ezt tenni.

Mindeközben a szcientológusok csak azt olvassák ki a könyveikből és mindennap elmormolják, hogy a szcientológia igaz, ezért örökre túlél és fennmarad, történjen bármi. Ragaszkodhatunk ezekhez a szép filozófiai marketing szövegekhez. Mondhatjuk azt is, hogy a Michael Kors design annyira egyedi és alapvető, hogy mindig is uralni fogja a divatvilágot, történjen bármi, de ezzel esetleg csak vakokká válunk és nem fogjuk már egyáltalán látni a valóságot, ahol éppen sikeresnek kellene lennünk. Kizárhatjuk a médiát a kis világunkból – mint ahogy ezt a szcientológia teszi -, de ezzel csak gyorsabban ássuk meg a saját sírunkat a Földön.

A Michael Kors-féle "vallás" szerencsére egy sokkal korszerűbb és újabb vallás és a média sem zavarja túlságosan, sőt. Hihetetlenül népszerű az internetes platformokon 25 millió összes követővel a Facebookon, Twitteren, Instagramon, Pinteresten és a Vine-on, mely népszerűség luxus-divat márka vallásoknál nagyon ritka. Most év elején a "snapchat-en" debütált éppen a Kors. Ezzel szemben a szcientológia népszerűtlenségét a neten talán csak az "iszlám állam" múlja fölül. A szcientológia azt tartja, hogy a "kommunikáció" mindenre a varázslatos megoldás, mely "doktrína" alkalmazásában maga a szcientológia teljesen megbukott. Viszont az új vallások, mint a Kors is, szívesen és sikeresen alkalmazzák ezt az alapvető emberi eszközt. Ennek ellenére - a növekedésük lassulását látva -, még mindig kérdéses, hogy mit fog az MK "vallás" számára eredményezni a túlzott kommunikáció.

Egy táska az egy táska. Ahogy látod, mindenből lehet mágikus dolgot varázsolni, ha az egónak nagyon tetsző dolgokkal, igéretekkel aggatja tele néhány kitűnő, kreatív fantáziával megáldott ember, akik ráadásul pénztárcákat szeretnének nyitogatni eme képességeikkel. A luxus, a presztízs külső és design lényege az elérhetetlenség, különlegesség és egyediség, amilyen mindenki akar lenni az életben. Ám ha ezt egy dolog már nem tudja biztosítani, mivel túlságosan „mainstream-mé” vált és a tömegkinézet része lett, akkor egyszerűen pont a lényeg hal ki belőle. Ez az, amikor a saját népszerűségünk öl meg minket és a saját butaságunk, ha ragaszkodunk a rögeszméinkhez, ami képtelenné tesz a változásra, amit a világ amiben működünk követelne tőlünk. A kihalás folyamatát egyszerűen csak felgyorsíthatják a kis kínaiak, de alapvetően nem ők okozzák.

A szcientológiában azt mondják, hogy mindennek van egy látszólagos életciklusa, ami valaminek a születésétől a pusztulásáig terjed. Azt is mondják, hogy ez nem igaz, ez csak látszólagos. Valójában a dolgok nem halnak meg. Ez a számukra „nem igaz” életciklus ebben az évtizedben, mint ahogy az univerzum tágulásának sebessége is egyre csak gyorsul. Ezt a filozófiát vagy annak ellenkezőjét a Földön a szcientológia és Michael Kors úgy tűnik, hogy együtt támasztják majd alá.

Az Isten mentse meg a Michael Korst és a szcientológiát. És Istenem, add meg, hogy nehogy szcientológia Hubbard menedzsment tanácsadó kerüljön a Kors cég közelébe, hogy fénye örökké ragyoghasson a világon. Ámen.

 

BÓNUSZ

warren-buffett.jpg

A Warren Buffett részvény szűrő befektetőknek

Végül e bejegyzés ígéretét megtartva, a végső befektetési javaslatok a héten: a Michael Kors Holding Ltd. részvény értékei 1-2%-os mozgást produkálnak az utóbbi napokban, de a legtöbb befektetési tanácsadó még mindig "vételi" minősítést ad a Kors papiroknak, tehát, viszonylag biztonságosnak tűnik a dolog rövid-középtávon. Most az ár 62USD körül mozog részvényenként, de a cég rövidtávú célja a 70USD/papír elérése a következő 12 hónapban. A következő hetekben viszont valószínüleg 1-2 dollárral át fogja törni a 62 dolláros szintet felfelé. Ezzel együtt figyelni kell a cég teljesítményére és azok hatásaira a piacon, ha valaki középtávon gondolkozik ebben.

A másik cég, a "szcientológia corporation" papírjai az előző 5 évben olyan meredeken zuhannak, hogy már abszolút nem javasolt semmilyen befektetés ebbe a cégbe. Úgy tűnik, ebben az üzleti kategóriában, amiben mozognak, egy elég nagy vesztes céggel van dolgunk. Ráadásul a mai világban eléggé értéktelen, megfoghatatlan és rázós :) kacatokkal foglalkozik a cég, mely termékeket a versenytársai sokkal megfelelőbben kínálják a piacon, akik ráadásul nem zaklatják, üldözik a korábbi vevőiket se. A "szcientológia corporation" a saját eszközállományát éli már csak fel a jelek szerint, mivel a szcientológia lufi mára teljesen kipukkadt az egész világon. A befektetési javaslat a megfontolt befektetők számára, az óvatos menekülés ennek a társaságnak a közeléből, amilyen óvatosan és gyorsan csak lehet. :)) Hobbinak esetleg megtarthatod, de gondolkodj el azért a horgászaton is.

"A szokások lánca túl könnyű ahhoz, hogy érezzük egészen addig, míg túl nehéz nem lesz ahhoz, hogy széttörjük." -- Warren Buffett - Befektető, a világ 3. leggazdagabb embere 2015-ben. (Forbes)

(Az itt most megjelent befektetési tanácsok, bár valamennyire tükrözhetik Warren Buffett, az "omahai orákulum" véleményét, de mégis csak a képzelet szüleményei...)

A bejegyzés trackback címe:

https://a-szcientologia-valsaga.blog.hu/api/trackback/id/tr917475578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jettero 2015.05.30. 04:47:10

A Szcientológia sok szempontból egy kapitalista vallás.
Vadkapitalista.
Nem csak azért, mert hatalmas pénzt halmoz fel, és egyre jobban csak az adományok gyűjtésére és a csillogásra teszi a hangsúlyt, hanem azért is, mert az általa sugallt ideál, egy sikeres üzletember, aki átgázol mindenkin (magas statisztika, tone 40) nagy pénzt tud szerezni (whatever it takes - Cardone) a rászorulókat lenézni, mint "alacsony statisztikájú" degradált lényeket.
És tulképp az egyházban ezek a személyek vannak példaként kiemelve.
Lásd: Cardone.
A fogyasztói társadalom cápái.
De természetesen DM a fehér cápa mind felett.

Ants Group · http://a-szcientologia-valsaga.blog.hu/ 2015.05.30. 07:01:21

@Jettero:
Szia Jettero,
Üdv a klubban! :)
Köszönöm az értékes hozzászólásaidat és hozzáadott információkat a témákhoz!!
You are more than welcome in our blog!

Jettero 2015.05.31. 03:16:16

Köszönöm! :)
Happy to be here.
Rendszeres látogató leszek.
Most találtam csak rá a blogra.
Nem gondoltam, hogy más magyar is hasonló infőkkal rendelkezik.
Én is gondolkodtam blog indításában, de mivel te már kezdtél egyet, szükségtelennek tartom.
Felajánlom segítségem bármiben!

Mi, akik több év burokban élés után feleszméltünk, és a biztonságosnak tűnő, édes álomvilágból - még ha kínkeservesen is, de - ki tudtunk lépni a valóságba, tartsunk össze! ;)

Serrin 2016.01.13. 15:15:57

www.imdb.com/title/tt0648238/?ref_=ttep_ep9

Ezt ajánlom figyelmedbe. Magyar címe a résznek nem jut eszembe, de szinkronizált változata is van.
A rész az "én filozófiáról" szó, ami a sci. filmbeli megfelelője minden szempontból.

Serrin 2016.01.13. 15:17:23

Talán Jose Chung védőbeszéde a magyar címe.
süti beállítások módosítása